اسباب وجوب نماز آیات

اسباب وجوب نماز آیات

همه مراجع:نماز آیات به واسطه چهار چيز واجب مى‏شود: اول: گرفتن خورشيد. دوم: گرفتن ماه، اگر چه مقدار کمى از آنها گرفته شود و کسى هم از آن نترسد. سوم: زلزله، اگر چه کسى هم نترسد. چهارم: رعد و برق و بادهاى سياه و سرخ و مانند اينها در صورتى که بيشتر مردم بترسند، که بنابر احتياط واجب بايد براى اينها هم نماز آيات بخوانند. (توضیح المسائل امام ،م 1491)

قضای نماز ماه گرفتگی وخورشید گرفتگی

امام ،خامنه ای،مکارم ،سیستانی:اگر بعد از باز شدن آفتاب يا ماه بفهمد که ماه گرفتگی وخورشید گرفتگی رخ داده اگر تمام آن گرفته بوده بايد قضاى نماز آيات را بخواند ولى اگر بفهمد مقدارى از آن گرفته بوده قضا بر او واجب نيست. (همان،م1499)

نمازآیات زن حائض ونفساء در ماه گرفتگی وخورشید گرفتگی

امام ،خامنه ای،مکارم ،سیستانی،وحید:اگر در حال حيض يا نفاس زن، آفتاب يا ماه بگيرد و تا آخر مدتى که خورشيد يا ماه باز مى‏شوند در حال حيض يا نفاس باشد، نماز آيات بر او واجب نيست و قضا هم ندارد.(همان،م1506)

فاضل: اگر در حال حيض يا نفاس زن، آفتاب يا ماه بگيرد و تا آخر مدتى که خورشيد يا ماه باز مى‏شوند در حال حيض يا نفاس باشد، نماز آيات بر او واجب نيست ولی بنابر احتیاط واجب بعد از پاک شدن قضا کند. (همان،م1506)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.