موضوع: "بصیرت"

راز سکوت برخی ازمسئولین پیرامون 9دی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، «وقتی در داخل محیط فتنه، کسانی با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی می کنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال می برند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند.»

«دشمنان این ملت، روز نهم دی را فراموش کرده‌اند آن کسانی که فکر می کنند در این کشور یک اکثریتی خاموش و مخالف با نظام جمهوری اسلامی اند، یادشان رفته است که سی و چهار سال است که هر سال در بیست و دوم بهمن، در همه‌ی شهرهای این کشور، جمعیتهای عظیم به دفاع از نظام جمهوری اسلامی بیرون می آیند و «مرگ بر آمریکا» می گویند».

با نگاهی به دو گفته فوق از رهبر فهیم انقلاب، در می یابیم که مقوله فتنه در نظر ایشان اتفاقی بسیار مهم و تاثیرگذار است و رهبری اصرار فراوانی بر موضع گیری همه مسئولین پیرامون فتنه دارند.

این اصرار هیچ گاه فراموش و یا حتی کمرنگ نشده؛ چرا که فتنه رخ داده در 88 به قدری بزرگ و خاص بود که می تواند ملاک مهم و تعیین کننده ای برای میزان تقید مسئولین به نظام و اهداف انقلاب تلقی گردد.

*خاصیت عظیم حضور بی نظیر و اقیانوسی ملت در 9 دی

خاصیت عظیم حضور بی نظیر و اقیانوسی ملت در 9 دی 88، جمع کردن بساط فتنه و فتنه گران بود و این حضور عظیم توانست به مثابه دریایی عظیم بر روی آتش گر گرفته و شعله ور شده فتنه گری در کشور گردد.

با کمال تعجب پس از گذشت 7 سال از این حضور عظیم و حماسی، هنوز هم شاهد هستیم که برخی مسئولین بلندپایه در سمت های مختلف وجود دارند که به محض شنیدن عبارت 9دی، خود را به نشنیدن زده و پیرامون این رخداد بی نظیر سکوت می نمایند.

این که چرا یک مسئول عالی رتبه در جمهوری اسلامی که در سطوح مختلف استانی و کشوری مشغول فعالیت است، این گونه نسبت به حضور بی نظیر و ده ها میلیونی مردم بی تفاوت است، مقال مفصل و جداگانه ای می طلبد؛ اما آنچه مهم است شناخت هدف از این سکوت و تلاش برای کم رنگ و در نهایت فراموش کردن چنین حضور مقدسی است.

*سکوت پیرامون 9دی، دلیل واضحی دارد

ساکتین نمی توانند بر این حضور حماسی و بی نظیر، احسنت گفته و غریو تبریک سردهند؛ چرا که دلیل اصلی این حضور پر فروغ، واکنش به بی حرمتی فتنه گرانی بود که بی شرمانه در عاشورای 88 به ساحت مقدس اباعبدالله جسارت کردند و کیست که نداند شعارهای زیرلب جسارت کنندگان در حمایت از که بود.

تقبیح حضور ده ها میلیونی مردم در 9دی 88 نیز عملا اعلام رسمی ایستادگی مقابل خواست اکثریت مردم است که بروز این رخداد نیز فاجعه ای به مراتب بیشتر از احسنت گویی بر حماسه سازان 9 دی در پی دارد.

پس بهترین راه را سکوت می دانند و جریان های مومن و انقلابی بایستی هر سال بیش از سال های گذشته از مسئولان مدعی طرفدار مشی امام، رهبری و مردم بخواهند تا تکلیف خود را با جمعیت یاحسین گوی 9 دی 88 مشخص سازند.

مسئولین باید بدانند که عیار ولایتمداری شان را، بیان عبارات مقام معظم رهبری یا امام خامنه ای مشخص نمی سازد. اگر به راستی مدعی پیروی از خط ولایت اند لازم است که پیرامون حضور حماسی ملت در 9 دی موضع بگیرند و وظیفه جریان حزب الله نیز مطالبه این مدعاست.

منبع:http://www.dana.ir

بصیرت