پاداش الهی

پاداش الهی
روایت است از حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام که فرمود: یک فرد یهودی به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله رسید و از حضرت خواست که او را از جواب سؤالاتی چند آگاه کند و از جمله سؤالش بود که: به چه دلیل خداوند عزّوجلّ روزه را برای امت تو سی روز واجب کرده در حالی که برای دیگر امت ها بیشتر؟

حضرت در جواب فرمودند: زیرا آدم علیه السلام زمانی که از [میوه] آن درخت خورد به مدت سی روز در شکمش ماند پس خداوند بر نسلش گرسنگی و تشنگی را واجب کرد اما این که در شب می خورند لطفی است از جانب خداوند عزّوجلّ بر آنان و بر آدم پس خداوند روزه را بر امتم واجب کرد.

آن گاه حضرت این آیه را خواندند: «کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کما کتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ أَیامًا مَعْدُوداتٍ… (بقره: 183)

بر شما روزه نوشته شده هم چنان که بر کسان قبل از شما، تا شاید تقوا پیشه کنید در روزهایی مشخص.

یهودی عرض کرد: راست گفتی ای محمد صلی الله علیه و آله پاداش کسی که این ماه را روزه بگیرد چیست؟ حضرت در جواب فرمودند: هیچ مؤمنی در ماه رمضان برای رضای خدا روزه نمی گیرد مگر این که خداوند هفت خصلت را به او عنایت کند: اول [گوشت] حرام را از بدنش آب می کند. دوم: از رحمت خدا دور نمی شود. سوم: کفّاره اشتباهات پدرش آدم می شود. چهارم: خداوند عزّوجلّ سختی های جان دادن را بر او آسان می کند. پنجم: از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امان است. ششم: خداوند آزادی و دوری از آتش جهنم را به او عطا می کند. هفتم: خداوند از طعام های پاکیزه بهشت به او می خوراند.

منبع: آداب و ادعیه ماه رمضان، ص 55 ـ 49.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.