​روز جهانى قدس در کلام امام خمینی ره

قدس ، قبله نخستين و حرم دوم مسلمانان جهان ، سرزمين اصلى و وطن ميليون ها آواره مسلمان فلسطينى است كه استكبار جهانى توسط صهيونيسم جنايتكار، از سال 1948آن سرزمين را از دست ساكنانش خارج ساخت و تحت سلطه نيروهاى اشغالگر قدس قرارداد. اين توطئه از همان اولين سال هاى اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطين و اعتراض مسلمانان و انسان هاى آزاده و بيدار دل جهان مواجه شد و به شكل مبارزات پيگير وسياسى ـ نظامى ، چهره خود را نشان داد. ملت بزرگوار و مسلمان ايران نيز پس از پيروزى انقلاب شكوهمند اسلامى مسأله  آزاد سازى فلسطين از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هايش قرارداده و همه ساله روزقدس را به روز فرياد كشيده بر سر ستمكاران تاريخ تبديل كرده است .
پس از پيروزى انقلاب اسلامى ، امام امت در اولين فرصت روزى را براى نجات قدس از چنگال صيهونيستهاى جنايتكار، به عنوان روز قدس تعيين نمودند و پيامى كه به همين مناسبت صادر نمودند،فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحيم

من طى ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم كه اكنون ، اين روزها به حملات وحشيانه  خود به برادران و خواهران فلسطينى شدت بخشيده است و به ويژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطينى پياپى خانه و كاشانه ايشان را بمباران مى كند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم كه براى كوتاه كردن دست اين غاصب وپشتيبانان آن ، به هم بپيوندند; و جميع مسلمانان جهان را دعوت مى كنم آخرين جمعه  ماه مبارك رمضان را كه ازايام قدر است و مى تواند تعيين كننده  سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان ” روز قدس ” انتخاب و طى مراسمى همبستگى بين المللى مسلمانان را در حمايت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطين اعلام نمايند ازخداوند متعال پيروى مسلمانان را بر اهل كفر خواستارم .

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

روح الله الموسوي الخميني

و به اين سان پيام پيامبر گونه امام راحلمان ، نور اميد به دل مظلومان فلسطينى تاباند و ميليون ها انسان آماده ومبارزه را براى مقابله عملى با توطئه هاى رژيم اشغالگر قدس و آمريكاى جهانخوار مصمم تر و استوارتر كرد.
پيام امام خمينى ـ رضوان الله تعالى عليه ـ نقطهء عطفى در تاريخ مبارزات ملت فلسطين شد و مسلمانان جهان را براى مقابله با جنايت پيشگان تاريخ ، به يكپارچگى و وحدت كلمه دعوت كرد.
امام خمينى (ره ) با اعلام آخرين جمعه  ماه مبارك رمضان به عنوان <روز قدس> بر مبارزه  پايان ناپذيرمستضعفين با جهانخواران ظالم تأكيد كردند و فرمودند:

روز قدس روز جهانى است ، روزى نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد روز مقابله مستضعفين بامستكبرين است.

  • نظر از: سیده فوزیه موسوی
    1395/04/12 @ 09:00:15 ق.ظ

    سیده فوزیه موسوی [عضو] 

    با سلام وقبولی عبادت وخدا قوت انشاالله موفق باشید
    التماس عا.

  • نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ
    1395/04/10 @ 08:06:48 ب.ظ

    پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

    با سلام و احترام
    ضمن تشکر
    مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
    موفق باشید.
    ————————
    به فضل الهی روز جمعه، بار دیگر فریاد یکپارچه‌ی دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سراسر ایران و دنیای اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامی به فریضه‌ی مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد. مقام معظم رهبری/ 1395/04/09

  • نظر از: كبري جعفري
    1395/04/10 @ 07:55:33 ب.ظ

     

    مقام معظم رهبری
    روز قدس روز آرمانها و اهداف مقدس و اسلامی این امت است.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.